Regeling modellen keuringsrapport 2016
De Directie van de Dienst Wegverkeer,
Gelet op artikel 29, eerste en tweede lid, van de Regeling erkenning en keuringsbevoegdheid APK;
1.
De achterzijde van
bijlage 1 ,
2a en
2b is blanco en mag niet van schrifttekens of afbeeldingen worden voorzien.
2.
Het model in
bijlage 1 ,
2a en
2b is van A4 formaat.
3.
Bij de invulling van het model keuringsrapport mogen uitsluitend de volgende adviespunten worden genoteerd:
a.
ac1: er is een band aanwezig met een profieldiepte van 1,6 tot en met 2,5 mm;
b.
ac2: er is een schokdemper aanwezig die lekkage vertoont;
c.
ac3: er is een roestschade aanwezig (grootte van 1,5 tot en met 2,0 E of meer dan 15% dikteafname);
d.
ac4: er is een stuur- of fuseekogel aanwezig met een slijtagespeling kleiner of gelijk aan 1,0 mm;
e.
ac5: zichtbare mechanische delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage.
4.
Bij de invulling van het model keuringsrapport mogen uitsluitend de volgende reparatieadviespunten worden genoteerd:
a.
ra1: het airbag- en/of gordelspansysteem functioneert niet naar behoren;
b.
ra2: onderdelen, niet zijnde onderdelen van het brandstofsysteem, het remsysteem, de stuurbekrachtiging of het veersysteem, vertonen overmatige olielekkage.
5.
Bij de invulling van het model keuringsrapport mogen uitsluitend de volgende opmerkingen worden genoteerd:
a.
op1: afgedekt onderdeel niet gecontroleerd;
b.
op2: controle alle brandstoffen niet mogelijk.
1.
Met een model keuringsrapport als bedoeld in
artikel 1 van deze regeling wordt gelijkgesteld een geldig bewijs dat is afgegeven in een lidstaat van de Europese Gemeenschap voor een in die lidstaat geregistreerd voertuig waaruit blijkt dat het voertuig met goed gevolg een technische controle als bedoeld in
richtlijn 2009/40/EG 1 heeft ondergaan en welk voertuig na de afgifte van dat bewijs is gekentekend in Nederland.
2.
Met een vervangend model keuringsrapport als bedoeld in
artikel 2 van deze regeling wordt gelijkgesteld een door de RDW gewaarmerkte kopie van het reeds geregistreerde geldige bewijs dat is afgegeven in een lidstaat van de Europese Gemeenschap voor een in die lidstaat geregistreerd voertuig en waaruit blijkt dat het voertuig met goed gevolg een technische controle als bedoeld in
richtlijn 2009/40/EG heeft ondergaan en welk voertuig na de afgifte van dat bewijs is gekentekend in Nederland.
Artikel 5
De
Regeling modellen keuringsrapport 2012 , Stcrt. 2011, nr. 20174 van 10 november 2011 wordt ingetrokken met ingang van 1 januari 2016.
Artikel 6
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2016.
Artikel 7
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling modellen keuringsrapport 2016.
De Directie van de Dienst Wegverkeer,