{**}
Rechtenmedia.nl - Juridische Online Uitgeverij  Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Vacatures | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl | Rechtentotaal.nl
» Energiewijzer « advertorial
Bespaar geld en stap over!
Energiewijzer.nl, eerlijk over energie.

Juridische vacatures

Meer vacatures | Plaats vacature

Powered by Jbmatch.nl

Inhoudsopgave
Artikel 1. Definities
Artikel 2. Reikwijdte regeling
Artikel 3. Taak cliëntenraad
Artikel 4. Bevoegdheden
Artikel 5. Instellen commissie
Artikel 6. Centrale cliëntenraad
Artikel 7. Decentrale cliëntenparticipatie
Artikel 8. Voordracht, benoeming en zittingsduur van de leden
Artikel 9. Einde lidmaatschap
Artikel 10. AdviesAdviescommissie
Artikel 11. Voordracht landelijke cliëntenraad
Artikel 12. Vergaderreglement
Artikel 13. Facilitering
Artikel 14. Vergoedingen
Artikel 15. WA verzekering
Artikel 16. Garantstelling leden
Artikel 17. Geschillen betreffende dit reglement
Artikel 18. Overgangs- en slotbepalingen
Artikel 19. Inwerkingtreding van de regeling
Artikel 20. Citeertitel
Juridisch advies nodig?
Heeft u een juridisch probleem of een zaak die u wilt voorleggen aan een gespecialiseerde jurist of advocaat ?
Neemt u dan gerust contact met ons op en laat uw zaak vrijblijvend beoordelen.

Stel uw vraag
Geschiedenis

Geschiedenis-overzicht

Artikel 7 Regeling cliëntenparticipatie UWV 2012

Bwb-id:
Officiele titel:
Citeertitel:
Soort regeling:
Wetsfamilies:
Eerst verantwoordelijk ministerie:

Geldigheidsdatum:
Ingangsdatum:
Let op. Deze wet is vervallen op 30 maart 2018. U leest nu de tekst die gold op 29 maart 2018.
1.
Per district is er een cliëntenraad op niveau van het management van dat district, bestaande uit 16 leden, die cliënt zijn van UWV, een uitkering ontvangen of als werkzoekende staan ingeschreven en woonachtig zijn in dat district.
Bij de samenstelling van de cliëntenraad wordt gestreefd naar een goede afspiegeling van het cliëntenbestand van UWV.
2.
Als gesprekspartner van deze cliëntenraad treedt op de districtsmanager Klant & Service en een of meer districtsmanagers van andere onderdelen van UWV.De samenwerking wordt éénmaal per jaar geëvalueerd.
3.
De te behandelen thematiek is afgestemd op zaken waarvoor op districtsniveau beslissingen kunnen worden genomen en betreft in ieder geval:
a. persoonlijke dienstverlening (omgang met de cliënt);
b. toegankelijkheid, bereikbaarheid, contact met UWV-functionaris;
c. informatievoorziening,;
d. uitvoeringsprocedures;
e. uitkomsten klanttevredenheidsonderzoeken;
f. klachtenrapportages en -analyse;
g. dienstverlening op werkpleinniveau
4.
De cliëntenraad overlegt minimaal vier keer per jaar met UWV.
5.
De cliëntenraad kan in overleg met UWV instrumenten toepassen voor het verkrijgen van cliëntsignalen vanuit de uitvoeringspraktijk in de lokale vestigingen (werkpleinen). Instrumenten die met instemming van UWV worden toegepast, worden door het UWV gefaciliteerd.
6.
De cliëntenraad is bevoegd deel te nemen aan overlegvormen op het gebied van cliëntenparticipatie op de lokale vestigingen (werkpleinen). Op cliëntenraadsleden die deelnemen aan deze overlegvormen is de regeling Onkosten- en reiskostenvergoeding die als bijlage bij deze regeling is opgenomen, onverkort van toepassing.