{**}
Rechtenmedia.nl - Juridische Online Uitgeverij  Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Vacatures | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl | Rechtentotaal.nl
» Energiewijzer « advertorial
Bespaar geld en stap over!
Energiewijzer.nl, eerlijk over energie.

Juridische vacatures

Meer vacatures | Plaats vacature

Powered by Jbmatch.nl

Inhoudsopgave
Hoofdstuk I. Criteria regionale arrangementen schooljaren 2006–2007 en 2007–2008
1. Inleiding
2. Criteria voor het verkrijgen van toestemming op grond van een regionaal arrangement
2.1. Algemene criteria
2.2. Criteria voor het verkrijgen van toestemming in het kader van een aanvulling op een reeds bestaand regionaal arrangement
2.3. Criteria voor het verkrijgen van toestemming voor nieuwe programma’s vmbo in een regionaal arrangement
2.3.1. Kaders en randvoorwaarden per programma
2.3.1.1. Kaders en randvoorwaarden Techniek Breed
2.3.1.1.1. Kaders en randvoorwaarden Techniek Breed in de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg
2.3.1.1.2. Kaders en randvoorwaarden Techniek Breed in de gemengde leerweg
2.3.1.2. Kaders en randvoorwaarden ICT-route
2.3.1.2.1. Kaders en randvoorwaarden ICT-route in de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg
2.3.1.2.2. Kaders en randvoorwaarden ICT-route in de gemengde leerweg
2.3.1.3. Kaders en randvoorwaarden Technologie in de gemengde leerweg
2.3.1.4. Kaders en randvoorwaarden Intersectoraal met de uitstroomvarianten Technologie & Dienstverlening (sector Techniek en Zorg en Welzijn), Technologie & Commercie (sector Techniek en Economie) en Dienstverlening & Commercie (sector Zorg en Welzijn en Economie)
2.3.1.4.1. Kaders en randvoorwaarden Intersectoraal met de uitstroomvarianten Technologie & Dienstverlening (sector Techniek en Zorg en Welzijn), Technologie & Commercie (sector Techniek en Economie) en Dienstverlening & Commercie (sector Zorg en Welzijn en Economie) in de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg
2.3.1.4.2. Kaders en randvoorwaarden Intersectoraal met de uitstroomvarianten Technologie & Dienstverlening (sector Techniek en Zorg en Welzijn), Technologie & Commercie (sector Techniek en Economie) en Dienstverlening & Commercie (sector Zorg en Welzijn en Economie) in de gemengde leerweg
2.3.1.5. Kaders en randvoorwaarden Sport, Dienstverlening en Veiligheid
3. Aanvraagprocedure regionale arrangementen
4. Aanvraagprocedure smal regionaal arrangement voor nevenvestiging zorg
4.1. Inleiding
4.2. Smal regionaal arrangement
4.3. Criteria voor een smal regionaal arrangement
4.4. Toelichting vaste voet personele bekostiging
Hoofdstuk II. Toetsingskader Plan van Scholen voor de periode 2008–2010 en 2009–2011
1. Inleiding
1.1. Stichten van een school of afdeling
1.2. Regionale samenwerking
2. Toekenning op basis van stichtingsnormen
2.1. De stichtingsnorm; indirecte en directe meting
2.1.1. Vooraf
2.1.2. Indirecte meting
2.1.3. Directe meting
2.2. Landbouwonderwijs
3. Toekenning van een school of afdeling op basis van beleidsmatige overwegingen
3.1. Vooraf
3.3. Regionaal ondersteunde aanvragen
4. Het stichten van een school of afdeling voor praktijkonderwijs en het aanbieden van leerwegondersteunend onderwijs
5. Aanvraagprocedure Plan van Scholen 2008–2010 en 2009–2011
5.1. Algemeen
5.2. Indiening via de organisaties voor bestuur en management
5.3. Versnelde afwijzing van een aanvraag
Hoofdstuk III. Criteria en procedures voor het verkrijgen van toestemming voor verplaatsing, omzetting, splitsing, nevenvestiging en het aanbieden van leerwegondersteunend onderwijs per 1 augustus 2007 en 1 augustus 2008
1. Algemene inleiding
1.1. Mogelijkheden ex artikel 75 WVO
1.2. Andere opties voor verandering van het onderwijsaanbod voor scholen voor vmbo
1.3. Regionale arrangementen in het vmbo
2. Toetsingskader verplaatsing, omzetting, splitsing, nevenvestiging en het aanbieden van leerwegondersteunend onderwijs
2.1. Inleiding
2.2. Algemene beoordelingscriteria
2.3. Verplaatsing
2.3.1. Verplaatsing met meldingsplicht
2.3.2. Verplaatsing waarvoor goedkeuring van de Minister nodig is
2.3.3. Verplaatsing van scholen voor praktijkonderwijs
2.3.4. Samenvoeging van een school voor mavo met een Agrarisch Onderwijscentrum (AOC)
2.3.5. Samenvoeging van een school voor mavo of vbo met een Regionaal Opleidingscentrum (ROC)
2.3.6. Dislocaties
2.4. Omzetting (verandering van de richting)
2.5. Splitsing
2.5.1. Splitsing in de zin van ‘celdeling’
2.5.2. Splitsing in de zin van ‘ontkoppeling’
2.5.3. Splitsing in het praktijkonderwijs
2.5.4. Bijlage bij het verzoek tot splitsing
2.6. Nevenvestiging
2.6.1. Inleiding
2.6.2. Vorming van een nevenvestiging door verplaatsing en samenvoeging
2.6.2.1. Algemeen
2.6.2.2. Overgangsjaar onderbouw voor vmbo in verband met de gevolgen van de wetswijziging Onderbouw Voortgezet Onderwijs voor de scholenplanning
2.6.2.3. Nevenvestigingen met een afwijkend getalscriterium
2.6.3. Vorming van een nieuwe nevenvestiging voor scholengemeenschappen en categoriale scholen
2.6.4. Nevenvestiging waarbij sprake is van extra personele en materiële bekostiging
2.6.5. Uitbreiding onderwijsaanbod aan nevenvestiging via dubbelaanbod
2.6.6. Nevenvestiging zorg
2.6.7. Een of meer tijdelijke nevenvestigingen voor de theoretische leerweg voor één AOC
2.7. Licentie leerwegondersteunend onderwijs
2.7.1. Scholen die een nieuwe licentie aanvragen
2.7.2. Verbreding reikwijdte bestaande licentie leerwegondersteunend onderwijs
2.8. Overige relevante informatie
2.8.1. Toetsingskader in beperkte mate van toepassing op meerdere cursusjaren
2.8.2. Huisvestingsconsequenties met betrekking tot voorgenomen verplaatsingen, splitsing of celdeling en nieuwe nevenvestigingen
2.8.3. Aansluiting bij samenwerkingsverband
3. Aanvraagprocedure
3.1. Indienen van een verzoek ex artikel 75 en 75c WVO
3.2. Procedure behandeling verzoeken
Hoofdstuk IV. Intrekking
Hoofdstuk V. Inwerkingtreding en geldigheidsduur
Juridisch advies nodig?
Heeft u een juridisch probleem of een zaak die u wilt voorleggen aan een gespecialiseerde jurist of advocaat ?
Neemt u dan gerust contact met ons op en laat uw zaak vrijblijvend beoordelen.

Stel uw vraag
Geschiedenis

Geschiedenis-overzicht

Artikel 2.1.2 5 Beleidsregel Scholenplanning voortgezet onderwijs 2007 en 2008

Bwb-id:
Officiele titel:
Citeertitel:
Soort regeling:
Wetsfamilies:
Eerst verantwoordelijk ministerie:

Geldigheidsdatum:
Ingangsdatum:
Let op. Deze wet is vervallen op 1 augustus 2008. U leest nu de tekst die gold op 31 juli 2008.
2.1.2. Indirecte meting
Als er bij een aanvraag voor het stichten van een school of afdeling in het voedingsgebied (zie punt 6 van dit onderdeel) sprake is van een dekkend netwerk van basisscholen van de aangevraagde richting moet een voorgeschreven prognosemethodiek voor het berekenen van het leerlingenpotentieel worden gehanteerd: de prognose volgens de methodiek van de indirecte meting. Voor het correct toepassen van deze methodiek heeft CFI formulieren ontwikkeld (zie ook paragraaf 5, Aanvraagprocedure Plan van Scholen 2008–2010 en 2009–2011).
Deze modelprognose bevat een beschrijving van de volgende elementen:
5. de prognoseperiode
De tijdvakken waarop de prognose betrekking heeft (korte, middellange en lange termijn).